GTA V – Porady Rockstar Games: Adversary Modes incl. Every Bullet Counts, Running Back, Slasher, Relay i Keep the Pace

Rockstar Game Tips: Adversary Modes incl. Every Bullet Counts, Running Back, Slasher, Relay & Keep the Pace

W tej edycji serii Porad Gry Rockstar, pokazane zostaną niektóre z najlepszych porad, które pomogą zdominować wrogów w nowym trybie Every Bullet Counts [Liczy się każdy punkt] i Running Back trybu Przeciwnika, jak uzyskać przewagę w trybie Slasher i taktyka do opanowania Relay i Keep Pace z GTA Online: Lowriders.


Trzymaj się plecami do ściany, gdy przeładowujesz pistolet Marksman gdyż liczy się każda Kula.

Every Bullet Counts – [Liczy się każda Kula]

Jak tytuł wyjaśnia, w każdej Kuli nie ma miejsca na marnotrawstwo. Gdy masz tylko jedno życie, jedną Broń i Pistolet Marksman z zaledwie dwoma kulami, każda decyzja i każdy strzał musi być precyzyjny i obliczony. Nie spiesz się z tym, odtwórz strzał powoli i metodycznie – godziny już wprowadzone do podchodów podczas trybu Slasher będą przydatne!

Pamiętaj, że stanie w miejscu zbyt długo da pozycję z dala od HUD-a, więc to nie jest czas na pełne stanie na zewnątrz. Jednakże, jeśli jesteś mądry można użyć tej funkcji, liczy się każda Kula (Bullet) na twoją korzyść: spróbuj zatem pobytu na tyle długo, aby zwabić nieprzyjaciół, poruszając się w ostatniej chwili, aby duch wyłączył radar i odwrócił sytuację. Inną kluczową cechą HUD-a jest wskaźnik wysokości, to pozwoli Ci wiedzieć, czy blip (blipped) gracza jest powyżej lub poniżej twojej pozycji. Nie zapominaj, że pole widzenia równa się umysłowi, więc spraw sobie pobyt z dala od kłopotów w ciągu pierwszych kilku minut i niech inni robią brudną robotę zabijając się nawzajem lub przerabiając nawzajem swoje Zdrowia. Do czasu, kiedy się zaangażujesz, twój cały arsenał i pełne zdrowie daje największe szanse na zamknięcie rundy jako zwycięzca. Można nawet słuchać liczby strzałów, które schodzą aby idealnie obliczyć swoją przewagę. Jeśli istnieje więcej niż jeden inny gracz w lewo, kiedy w końcu go nie sparujesz, nie zapomnij, że walka wręcz z Bronią pozwoli zaoszczędzić cenne kule do ostatecznego pojedynku.

Jeśli znajdziesz się z amunicją na początku, są przetworniki rozsiane po całej mapie [i zawsze można łupić ciała poległych]. Wystarczy zachować ostrożność – wróg może wykorzystać to jako pułapkę i gdy jesteś zajęty załaduj amunicję, zostanie ona rozładowana prosto do Ciebie. Jeśli nie można znaleźć żadnej amunicji, to musisz uciekać do broni białej, trzymać się w zamkniętych miejscach, aby dać sobie najlepszą szansę na przeżycie.


Gdy jesteś w Obronie, to dobrym pomysłem jest, aby zachować jednego Obrońcę (Defender) z powrotem działając jako Biegacz (Runner) bezpieczeństwa, który powinien przebić się do drugiego poziomu.

Running Back – [Biegnąc Wstecz]

Nadszedł czas, aby wydostać się z Playbook-a dla jednego z ostatnich dodatków do GTA Online w Kanonicznym Trybie Przeciwnika (Adversary Mode): “Running Back”. W szybkim tempie Paczki Polowania (mash-up of Hunting Pack), Przekroczenia Linii/Granicy (Cross The Line) i Ataku Obrony (Offense Defense), posiadamy PANTO do jazdy jako Biegacz (Runner). Wspomagany przez zespół Atakujących, którzy muszą spróbować ograć ich droga przez określoną linią obrońców i dostać się do strefy końcowej po drugiej stronie drogi przelotowej.

Gdy jesteś na Obronie, to dobrym pomysłem, aby zachowanie jednego Obrońcy (Defender) z powrotem działać jako Biegacz (Runner) bezpieczeństwa, który powinien przebić się do drugiego poziomu. Ci, którzy tworzą początkową linię ataku powinny działać jako jednostki pokrycia osłony, w tak wielu lukach, jak to jest możliwe. Można nawet mieć wszystkich Obrońców zatrzymanych na linii bramkowej, (prevent-style). To nie daje dużo miejsca na błędy, ale da Ci najwięcej czasu, aby koordynować swoją obronę. Dobrą taktyką jest próba przypięcia Biegacza (Runner) do ściany i zaciągnięcie hamulca ręcznego, aby upewnić się, że nie może się poruszać. Jeśli jesteś na Raton Canyon Bridge lub La Mesa Bridge, można nawet spróbować wymusić Biegacza (Runner) od boku, poza polem gry, co może spowodować natychmiastową wygraną po twojej stronie. Koncentrując się na Biegaczu (Runner) co jest konieczne, staraj się ignorować obraźliwe blokery, naciskając przycisk ostrości (okrąg na PS4, B na Xbox One, R na PC), aby doskonalić się do celu.

Ofensywa zespołu musi być skoordynowana ze sobą w celu ochrony ich Biegacza (Runner) i stworzenia możliwości dla nich, aby przebić się przez linię obrony. Aby to zrobić, należy dostać blokowanie przed Biegaczem (Runner), podobną do tego, jak Przepustka ekranu/Przejście ekranu, która jest ustawiona w piłce nożnej. Upewnij się, że idziesz jeden do jednego (one-to-one) z Obrońcami – podwojenie pozostawi dodatkowego Obrońcę (Defender) pozwalającego samotnie zaatakować Biegacza (Runner). Z Biegaczem (Runner) wiszącym nieznacznie z tyłu, mogą czekać na miejscu wykrycia, aby otworzyć dalszą drogę. Czyniąc to, biegacz powinien pozostać w środku pola gry – przytulając się do ściany, zmniejszając swoje szanse na ucieczkę i zwiększając prawdopodobieństwo przypięcia. Jeżeli zrobisz to jako Biegacz (Runner) znajdziesz się zablokowany, nie bój się cofnąć i znaleźć nowej linii przez obronę. Spróbuj mieszać swoją grę ofensywną i zaskocz swoich przeciwników nową strategią w każdej rundzie, celowo tworząc blokowanie linii, pozostawiając wolną drogę dla Biegacza (Runner).

A jeśli szukasz tego autentycznego doświadczenia w-kasku, zawsze możesz przełączyć się i zmusić blokadę aparatu w Trybie Pierwszej Osoby.


Po trzy minuty do góry, polując będąc uzbrojonym, ich największą szansę na wygraną ma współpraca, aby wyjąć Ciętego/Tnącego (Slasher).

Slasher – [Cięty/Siekacz/Tnący] lub jakkolwiek go nazwać ma nowe zadania

Ten tryb gry hiper-sensoryczny wymaga koncentracji, celności i sztywnej kontroli nad własnym strachem. Gdzie z braku wizji, będziesz musiał użyć dotykowego, dźwięku i instynktu, aby zapewnić sobie przetrwanie. Ci, którzy jeszcze grają w tym trybie powinien wiedzieć, że w każdej rundzie (Slasher) zaczynasz od pozycji uzbrojonego w strzelbę i masz trzy minuty, aby zrezygnować z uzbrojenia latarki Polowania Łowcy, tak więc musisz ukryć się w mroku i ciemności. Po trzech minutach, gra staje na głowie i Polujący jako Nożownik (Hunted) otrzymują również strzelby i (Slasher) staje się ofiarą.

Jako jeden z Polujących jako Nożownik (Hunted), obejmij mrok. Zamiast nadużywania latarki i podając swoje położenie z dala, zamiast próbować za pomocą radaru, aby poruszać się po mapie. Jeśli używasz kontrolera gier, poczujesz ich wibracje o zwiększonej intensywności i częstotliwości [ciekawe czy działa na PC ;p, które nie ma domyślnie kontrolera] jak (Slasher) będzie zbliżać się do swojej pozycji, więc to wykorzystaj, aby ustalić, czy oni zbliżają się do siebie, czy może oddalają się. Jeśli masz zamiar przejść z kryjówki, należy to zrobić przed wibracją, gdyż możesz stać się niemal widocznym lub może to grozić złapaniem niczym jeleń w reflektorach podczas przełączania pozycji. Wystarczy pamiętać, że cały nacisk położony jest na Tnącego (Slasher) położonego od Ciebie i w obrębie Twojego zespołu, gdzie wszystkie odblokowania broni są w końcu dostępne – można zawsze czyhać, zamiast biegać i ryzykować strzałem. Podczas okresu bez broni, zaleca się, aby ty i twoi koledzy z drużyny rozpierzchli się po mapie – będąc w grupach, przy wysokiej strategii ryzyka, jeśli nie masz nic przeciwko temu służąc się w górę na talerzu Srebrnych Kul (Silver Bullet), jako przynęty dla (Slasher) możesz złapać ich na niespodziankę i dostarczyć moment dla wszystkich, do wspólnej pracy, aby zapukać w ich światła na zewnątrz. Po trzech minutach będąc razem, ty i twoi koledzy staniecie się uzbrojeni, na pewno chcą pozostać dalej tak blisko siebie, tak długo jak to tylko możliwe, ponieważ dwie kule są zawsze lepsze niż jedna,a co dopiero więcej kul ha. Spróbuj użyć innego członka do Polowania (Hunted) jako przynęty – gdy (Slasher) idzie za nimi, można wtedy wyskoczyć z wybuchem Shotgun-a, aby skutecznie odwrócić uwagę (Slasher) do Slashee.

Gdy jesteś jako (Slasher), zegar tyka, więc musisz zrobić wszystko, co musisz zrobić, aby wyeliminować zdobycz w tym oknie trzech minut. Zgodnie z projektem, Nożownik (Hunted) może usłyszeć każdego, w tym także (Slasher), ale nie na odwrót. Jako (Slasher), spróbuj oszukiwania swoich przeciwników, mówiąc im kłamstwa, aby spotkać się w danym miejscu, tylko dlatego aby zaskoczyć ich po ich przybyciu. Ta taktyka najprawdopodobniej nadaje się do czasu kiedy grasz z obcymi – twoi przyjaciele z pewnością są o wiele bardziej prawdopodobnie ostrożni, aby połączyć się w umówionym miejscu i ulec zastraszeniu! Alternatywnie, można dokonać dźwięków, aby odwrócić ich uwagę – które mogłyby działać w holu na pełną grupę przyjaciół również. To oszustwo audio to nic innego jak rzut kostką, ponieważ mogą oni nie kupić go w wcale – ale warto spróbować. Aby naprawdę przestraszyć przeciwników, przełączając się z Shotgun-a do Maczety (Machete) co z pewnością jest cichszym podejściem – Nożownik (Hunted) oczekuje Kuli w łeb, a nie noża w plecy.


W Relay, miej oko na widoku aby przewidzieć gdy twój kolega wprowadza pióro.

Relay – [Przekaźnik]

Podobnie jak w przypadku utworu o tym samym tytule, Relay widzi i taguje kolegę do ciebie aby wyjść z wyścigu, okrążenie po okrążeniu.

Zakładając, że umiejętności wyścigowe są równe między zespołami, wspomnimy trochę o zmianach, które uczynią wielką różnicę w Relay. Po ukończeniu okrążenia i wejściu do pióra, odwrócisz swój samochód do samego tyłu pióra i obrócisz kamerę wokół, aby zobaczyć ostateczną prostą na kolanach. Stamtąd, po prostu umieścisz pedał w odpowiednim miejscu, jak tylko zobaczysz, że twój kolega zbliża się na koniec ich okrążenia. Z praktyką, będziesz w stanie opuścić pióro w momencie, gdy twój kolega przyjedzie i będziesz z pełną prędkością, kiedy to zrobisz. Komunikacja jest koniecznością tutaj – podając swojemu koledze duży znak ostrzegawczy w miarę zbliżania się do końca, co pozwoli im lepiej przygotować się do przełącznika. W razie wątpliwości, grajcie bezpiecznie – po wyjściu z pióra zbyt wcześnie, będziesz musiał wrócić, zanim będzie można rozpocząć okrążenie. Tylko jedna z tych kar może być różnicą między wygraną, a przegraną. Wreszcie, w czasie oczekiwania pomiędzy okrążeniami, przechodząc na tryb obserwowania (spectate), twój kolega może pomóc w nauce kursu, porad akcji i zrozumieć, gdzie są punkty kontrolne wokół trasy.


Wykorzystanie sił aerodynamicznych w Dotrzymaniu Kroku (Pace to keep), aby utrzymać się w szybkości i uniknąć przerzucenia na zewnątrz.

Keep the Pace – [Trzymaj Tempo]

W “Dotrzymać Kroku” jest wskazówka w tytule: Bądź powyżej minimalnej prędkości podczas nawigacji, skoków, przeszkód i przeciwników lub spotkaj się na drodze palnej eliminacji.

Ponieważ minimalna prędkość w tym trybie zwiększa się z każdym okrążeniem, trzeba będzie dostosować taktykę z każdego zakończonego obiegu. Na przykład, jeśli masz zamiar ścigać brudno i z przędzeniem lub przetaczając kolegów zawodników, dążąc do tego w pierwszym okrążeniu, które będzie bardziej wyrozumiałe jeśli Twoje plany spalą na panewce. Później w wyścigu, korzystaj ze skoków na swoją korzyść podczas przetaczania innych: małe sugestie tuż przed pozostawieniem ich samochodu firmie terra zostaną powiększone znacznie, podczas gdy jesteś w powietrzu. Więcej honorowych zawodników nie powinno bać się zdjąć nogi z pedału gazu, w celu stworzenia przestrzeni między nimi, a innymi graczami; nie zapominaj, że runda może zakończyć się długo przed metą, więc graj bezpiecznie zamiast koncentrować się na pierwszym miejscu. Taktyki na zakrętach będą również musiały być zmienione od tradycyjnego myślenia: gdy regularne wyścigi nagradzane są ostrym cięciem zakrętów rożnego rodzaju, będziesz brał szersze zakręty wzdłuż linii wyścigowej, które będą zapobiegać wypadkom i sytuacjom skrajnym (oversteers) z których możesz nie mieć czasu, aby odzyskać to co utraciłeś w danym momencie. Użyj poślizgu na żywo (Slipstreaming) rozważnie w Dotrzymaniu Kroku; natomiast może też to pomóc wyciągnąć przyspieszenie kiedy będziesz słabnącym, a także możesz wcisnąć to na krawędzi tuż przed trudną koleją z napędem twojego pojazdu (Lowrider) aby być w stanie poradzić sobie z prędkością.

Czy któraś z waszych osobistych porad już okazała się skuteczna? Rockstar z pewnością prosi aby zrobiona każda solidna porada była wzięta pod lupę i podzielona z innymi członkami społeczności Social Club w komentarzach odnośnie tego artykułu.

Źródło: Rockstar Games

Jedna myśl nt. „GTA V – Porady Rockstar Games: Adversary Modes incl. Every Bullet Counts, Running Back, Slasher, Relay i Keep the Pace

Dodaj komentarz